Smiginio taisyklės

Šios taisyklės yra bendros visiems žaidimams su metalinėmis strėlytėmis ir standartiniu anglišku taikiniu. Be abejo, taisyklės gali skirtis priklausomai nuo regiono, pačio žaidimo ir žaidėjų, kurie žaidžia šį žaidimą. Čia išrinktos pačios bendriausios smiginio taisyklės.
Galima naudoti bet kokias strėlytes, kurių svoris neviršyja 55 gramų. (Elektronikoje iki 18 gr.) Žaidėjų eiliškumui nustatyti metama po vieną strėlytę į centą (jei tai komandinis žaidimas, tai meta vienas iš komandos). Jei pirmasis žaidėjas pataikė į centrą, jis gali pasirinkti: palikti strėlę taikinyje ar ištraukti. Kitam žaidėjui pataikius į centrą, jei pirmojo strėlė taikinyje, antrasis žaidėjas laimi teisę pradėti žaidimą. Jei strėlė buvo ištraukta, tai abiems reikia pakartoti metimą. Žaidėjas, laimėjęs „centro“ žaidimą, įgauna teisę pasirinkti – pradėti pirmam, ar antram.
Kiekvienas žaidėjas meta iki 3 strėlių, pagal žaidimo taisykles.
Jei metimo metu žaidėjo pėda užmynė liniją, skaitoma klaida ir neužskaitomi viso metimo taškai.
Žaidėjas gali stovėti pasviręs pirmyn, tik nededant pėdos per liniją.
Jei strėlė neįsmigo arba iškrito žaidėjui jos nepalietus imant iš taikinio, jos taškai neskaičiuojami ir negalima jos mesti antrą kartą.
Žaidėjui sumetus strėles į taikinį, jas galima ištraukti, kai taškus suskaičiuoja teisėjas arba sutinka priešininkas ir taškai užrašomi taškų lentoje.

dartboard.jpg
Taškai

Taškai skaičiuojami pagal lentoje sužymėtus sektorius. Išorinėje siauroje juostoje to sektoriaus taškai dvigubinasi, o siaurame sektoriuje arčiau centro – trigubinasi. Pats centras – 50 taškų, aplink jį – 25. Daugiausia viena strėlyte galima surinkti 60 taškų (3×20)

Žaidimas 501 Tai pagrindinis žaidimas. Nesunku žaisti visiems. Taškai skaičiuojami nuo 501 į apačią, atimant sumestų paskutinių trijų strėlių rezultatą. Laimi, kas pirmasis baigia lygiai „0“. Beveik visada žaidžiama su dviguba pabaiga (pvz.: jei liko 32, tai metama į dvigubą 16)

Taikinio pakabinimas

Vietos parinkimas: Vietos parinkimas taikinio kabinimui gali sukelti daug sunkumų: Vieta turi būti parinkta saugi, nejudri, kad išvengti sužeidimų.
Neturi būti nieko dūžtančio 0,5 metro spinduliu nuo taikinio. Strėlytės gali atšokti iki 3 m atstumu nuo taikinio.
Jums reikalingas tuščias 1,5m pločio ir 3,5m ilgio plotas.
Apie grindų trūkumus galima pasakyti štai ką:
Kietas grindinys (plytelės, akmuo, betonas ir pan.) gali sulaužyti strėlytes arba atbukinti smaigalius.
Medinėse grindyse gali likti daug skylučių priešais taikinį.
Linoleume ar plastikinėse grindyse taip pat liks daug skylių.
Kilimo danga stipriai išsidėvės nuo metimo linijos iki taikinio.Jums teks pasižymėti metimo liniją. Patogiausia lipnia juosta, bet galima ir markeriu ar prikalant medinę ar metalinę juostelę.
Mąstant apie tai, geriausia išeitis „darts kilimėlis“. Tai švyniojamas guminis takelis. Jis apsaugos jūsų grindis, strėlytes, turėsite tikslią metimo liniją, neslys kojos.
Patalpa turėtu būti adekvataus dydžio, kad tilptu žiūrovai ir žaidėjai, kurie tuo momentu nedalyvauja žaidime.
Reikalinga vieta skaičiavimo lentai pakabinti.

Taikinio kabinimas:

Lenta kabinama 1,73m aukštyje nuo grindų iki centro. Patartina sieną aplink taikinį apsaugoti nuo smailių strėlių, kurios kartais neklius į taikinį. O tokių bus tikrai.
Metimo linija: Metimo linija turėtų būti apie 0,8 m ilgio. Atstumas nuo linijos iki taikinio fasadinės dalies yra 2,37m. Nuo taikinio centro iki metimo linijos yra 2,935 m. (Įstižainė)
Apšvietimas: Apšvietimas parenkamas individualiai, pagal taikinio vietą. Idealiausias apšvietimas yra dvi lempos iš skirtingų pusių, nukreiptų tiesiai į taikinį.

X